Några dagar i stan.

Igår åkte jag och hundarna en tur till Namsos.
Nästan 3 timmars resa dit (inkl. Kisspaus för hundarna), för att gå in på skattekontoret och fixa nytt skattekort som tog 10 minuter och sedan bara sätta sig i bilen och köra hem igen.. Ganska drygt måste jag säga. Tur det var bra väder så man kunde kolla på den fina naturen medan man körde, alla fina fjäll! Men typiskt ändå att behöva sitta i bilen, när man helst av allt bara hade velat vara ute. ;)
Idag blev det snöskottning innan jag packade in mig och hundarna i bilen igen, den här gången för att åka till Östersund. Blir dock här till på fredag, så lite annat än bilkörning har jag tänkt hinna med! :)

2013-01-31 @ 00:45:29 Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Bland allt det jobbiga...

.. så har det funnits något, eller rättare sagt någon, som jag har gått och längtat väldigt mycket efter att få hämta hem. Nån som får mig på bättre tankar och som gör mig glad, hon heter Björkvattnets Vide.
I söndags var det äntligen dags att hämta hem min lilla tjej. Så den här veckan och nästa vecka är jag lite valpledig. :)
Världens snällaste lilla valp tror jag att hon är, sover i stort sätt hela nätterna. Har endast behövt gå ut med henne en sväng två nätter, men sen går vi in och sover igen. Lycka! ;)
Började klickerträna henne lite idag. Körde bara ett kort pass och tränade lite sitt, det gick bra så det ska vi fortsätta med. Vi har även varit ute och koppeltränat lite, lite kortare turer än så länge och blir det lite längre som det blev i går så fick hon åka ryggsäck. :)
Även Nixon och Veijta har fått sig ett träningspass idag, så det blev mest apport men även lite inkallningsträning då dom har varit lite dålig på det senaste tiden..

 
 
2013-01-24 @ 23:49:38 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Vila i frid! ♥

Tänkte göra ett försök att skriva lite här på bloggen igen, länge sen sist nu. Har tänkt skriva flera gången och försökt men det har som inte gått, även om det har funnits saker jag har velat skriva om. 
 
Naja finns inte längre kvar här hos oss. Hon jagar numera på de sälla jaktmarkerna och skäller storoxar hela dagarna.
Det har gått lite mer än två veckor sen jag hittade henne i hundgården efter jobbet. Vi vet inte vad som har hänt, men första tanken var att dom hade bråkat. Sen såg jag att läderhalsbandet hon hade på sig var åtvridet, så då gick tankarna mer åt att det var en olycka, vilket de flesta av dom jag har pratat med (vänner, familj, uppfödare) också tror. Jag har även mailat en kvinna som är duktig på djurbeteenden och hon skrev att det är vanligt med lekolyckor där halsbandet vrids åt men att dom såklart även kan ha bråkat, men att det är mer sällan att dom har ihjäl varandra.
Det är så svårt att förstå det som hände, för dom har nämligen aldrig bråkat tidigare och det finns inga andra tecken på att dom har bråkat. Däremot så lekte alltid Nixon och Naja i hundgården, hela dagarna.
Det är så jobbigt att inte veta vad som verkligen har hänt. Och det är jobbigt att se Tobias så ledsen, att hans hund inte finns kvar.
Naja. Idag, 24 januari, skulle du ha fyllt 1 år. Grattis lillgumman!
Önskar bara att jag kunde spola tillbaka tiden och se till att det här aldrig hade hänt!
 
   
 
f. 2012-01-24   † 2013-01-08
2013-01-24 @ 13:08:00 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Nyår 2012/2013

Några dagar sen sist - igen..! 
Firade nyår här hemma tillsammans med Jimmy och Johanna, mycket trevligt hade vi och tiden gick alldeles för fort. Trerätters middag och MASSA gott att dricka! Lite för mycket dricka för min del, det kändes dagen efter kan jag säga.. ;)
Det blev alltså inte allt för mycket gjort under tisdagen, låg mest i soffan.
Sen har jag jobbat resten av veckan. Faktiskt riktigt skönt att vara tillbaka på jobbet, men det var såklart skönt att vara ledig lite också, det behövdes.
 
Behöver inte skriva så mycket om förra året, mer än att 2012 var ett jäkligt bra och roligt år!
Har bland annat:
- Köpt hus
- Börjat på nytt jobb
- Fått en massa nya vänner!
- Jagat en massa :)
- Fått 2 CERT på utställning med Nixon
 

Nu är det bara att hoppas att 2013 blir minst lika bra, men det är jag ganska säker på att det blir!
 
 
2013-01-05 @ 23:43:00 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Slödag idag.

Igår gjorde jag inget annat än att städa och promenera med hundarna.
Skottade gården gjorde jag ju också, känns i ryggen idag kan jag säga. Sen gick jag mest och väntade på att Tobias skulle komma hem.

Den här dagen har varit betydligt lugnare och slöare. Sov alldeles för länge och sen satt jag framför tvn medan Tobias tjärade in sina nya skidor han fick av mig när han fyllde år. Så nu är lukten av nystädat utbytt mot lukten av tjära...
Nu sitter vi i en mysig timmerstuga i Storåbränna och spelar kort. Blev bjudna på god middag av Erik och Kicki, trevligt att få träffa henne och hennes barn!
Snart är det nog dags att åka hem över, börjar känna mig riktigt trött - och så är det jag som kör.

2012-12-30 @ 01:30:21 Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Vill kunna åka skidor.

 
 
Skidorna står redo att användas. Men var är pjäxorna???
Dom verkar ha kommit bort i flytten, för dom finns ingenstans... :(
2012-12-29 @ 16:25:10 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


God fortsättning.

Jag har haft en jättemysig jul som vi firade här hemma i Rörvattnet tillsammans med Tobias familj.
Vaknade tidigt på julafton och klev upp och eldade och fixade lite. Sen efter grötfrukosten så var det bara att gå ut och leta en gran eftersom vi inte hade fixat någon tidigare. Man kan ju inte vara utan julgran!
På juldagseftermiddagen åkte vi in och firade lite jul hos mormor&morfar, tillsammans med mamma&pappa, Pontus, Tobias, Lisa, Lilian och Micke. En massa julmat och julklappar blev det.
Igår hade jag först tänkt att bara vara hemma, men det blev en tur till stan på eftermiddagen ändå (hade tänkt åka in idag egentligen). Åkte och hälsade på farmor&farfar och Micke&Jenny och lillkusin Adam. Åt lite middag, fikade och hade lite julklappsutdelning även då. :)
 
Det är i alla fall himla skönt att vara ledig lite. Men det är sjukt vad trött man blir ändå, det är nästa så jag har somnat i soffan flera kvällar i rad nu och ändå har man sovit rätt mycket på nätterna. 
 
Här är lite bilder från julafton.
 
Naja var också med i början, men hon sprang iväg innan jag hann få bra bild på alla tre..
 
Lyckades brotta ner Tobias i diket! ;)

Svärmor Annelie gör snöänglar. :)
Fr.v: Danne, Marina, Lina, Max, Frasse, Annelie och Tobias.
2012-12-28 @ 18:46:00 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Då är man julledig.

Klockan är kvart över tre och jag kom hem för bara en liten stund sen. Blev några timmars övertid idag, är det inte typiskt att det ska ta så jäkla lång tid att bli färdig en sån här dag, fredag och sista dagen innan man blir ledig i en och en halv vecka. Då vill man ju faktiskt bara hem så fort som möjligt! Jag ska dessutom in till stan i morgon bitti och handla dom sista julklapparna och lite julmat, så nu ska jag gå och lägga mig och sova några timmar.
Tänk att man alltid är ute i sista stund...

2012-12-22 @ 03:15:09 Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kvällsfikar lite.

Skippade att försöka sova idag, äter lite kvällsfika och ser på tv istället men ska snart åka på jobbet. 
I morse tillät jag mig själv att åka hem en timme tidigare från jobbet då jag var klar med det jag skulle göra, var så himla trött. Jobbade ändå över en timme igår morse, så då  kändes lite mer okej att åka hem tidigare idag.
 
Eftermiddagen har varit ganska lugn. Har eldat massor, så nu börjar det bli varmt här igen och så har jag slagit in lite julklappar. Har några kvar att slå in så det ska jag göra i morgon. Blev även en powerwalk med hundarna så nu ligger dom utslagna alla tre. :)
 
 
2012-12-19 @ 22:31:00 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Trött men kan inte sova

Tänkte jag skulle skriva några rader nu innan jag åker iväg på jobbet, har försökt sova en stund men kunde inte sova ikväll heller, tur jag i alla fall sov några timmar under förmiddagen... Det är jobbigt då jag verkligen känner mig trött och vill sova. Men nu är det bara två nätter och en eftermiddag kvar att jobba det här året, sen är man ledig i en och en halv vecka. DÅ ska jag vila upp mig! :)
 
I söndags var vi en sväng in till stan och köpte en ugn, så äntligen har jag fått baka lite lussekatter. Var även till Anna igen och kollade på dom fina valparna, åh dom är bara så söta! Sen blev det lite middag hos mamma&pappa innan vi åkte hem igen.
Igår hade jag ju som en extra ledig dag då jag inte börjar förrän klockan tolv på kvällen, så pysslade på lite här hemma och fick mysigt lunch -och fikabesök av Elin och lilla William och så blev det ett par promenader med hundarna under kvällen.


2012-12-18 @ 23:12:00 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Fredagskväll på jobbet.

Nu har jag bara ca en och en halv timme kvar av den här arbetsdagen. Har jobbat eftermiddag hela veckan, mellan fyra på eftermiddagen och halv ett- ett på natten. Så det har blivit sena kvällar och inte allt för mycket har blivit gjort på dagarna..
Får dock vänta en dag till innan jag får helg, har nämligen skrivit upp mig på jobb i morgon också. :) Så ska väl bara hem och lägga mig direkt sen och sova några timmar innan jag ska upp igen kvart över fyra i morgon bitti..

2012-12-14 @ 20:26:15 Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Mysig måndagsmorgon

 
Klev upp rätt tidigt idag och åt frukost tillsammans med Tobias innan han åkte iväg och jobbade, kommer inte se honom förrän på torsdag eller fredag igen då han jobbar ganska långt bort nu..
Jag har i alla fall haft en väldigt mysig morgon, har dock inte gjort så mycket ännu, bara eldat, tvättat och myst med hundarna. :)
Ska gå ut och hitta på nåt snart har jag tänkt. Jag börjar inte jobba förrän 23.40 ikväll så jag har hela dagen på mig att göra saker. Riktigt skönt med såna här måndagar!
 
2012-12-10 @ 12:26:47 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Julbord

Igår var det julbord med jobbet. Väldigt god, men lite annorlunda julmat var det, mot vad vi är vana vid. Dansade en massa med Tobias också, är inte så duktig på det här med att dansa, men roligt är det. Ont i tårna fick jag också efter en hel kväll med klackar, är inte helt van vid att gå i högklackat och verkligen inte att dansa i dom. :P
Men himla roligt var det. Speciellt att få träffa alla utanför jobbet och få se hur folk ser ut utan mössorna som vi alla har på oss på jobbet. :)

Idag blev det först lite sovmorgon (såklart), sen var vi ute och gick med hundarna i nästan två timmar så dom fick springa lite. Det har kommit lite snö nu dom senaste dagarna så det var lite tungt att gå uppför den oplogade vägen till bergsjön.
Sen blev det tvätt, städ och matlagning efter det och kvällen avlutades i soffan framför Beck.
 
2012-12-09 @ 23:59:54 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Snart får jag sova.

Har jobbat natt och har nästan precis kommit hem. Är så himla trött. Det var jättejobbigt att köra hem, var till och med tvungen att stanna efter vägen..
Ska i alla fall snart gå och lägga mig, men först måste jag elda lite så det blir nån värme här hemma.

Igår var jag en tur till stan igen. Var tvungen att köpa en ny jacka då dragkedjan på min gamla gick sönder i söndags. Kollade efter en redan då, men hittade ingen jag ville ha. Blev även ett par skor, julklappar och lite gott till alla småfåglar. :)
Hade för övrigt en väldigt trevlig helg med mys med vänner. Middag på athena i fredags med Carro & Emilie och i lördags blev det julklappsshopping på dagen med Johanna och sen fest på kvällen. :)
Söndagen blev stressig och jag var på dåligt humör, men den slutade bra. Adventsfikade lite hos mormor innan jag åkte vidare till Rödön och kikade på småvalparna hos Anna. :)

Till småfåglarna. :)
 
2012-12-06 @ 09:23:00 Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Första december.

Tänk att det redan är första december. Helt sjukt va tiden går fort.

2012-12-01 @ 00:11:44 Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


RSS 2.0